Handelsbetingelser

1. Køb hos Designlite

På Designlite.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Når du handler med Designlite.dk indgås aftaler på dansk.

Designlite opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@designlite.dk

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:  
• force majeure
• Tastefejl på priser

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

Der tages forbehold for:
•ændringer
•tastefejl
•udsolgte produkter

4. LEVERING

Når du køber med levering i Danmark, for over 300.- dkr, får du fri fragt.

Køber du for under 300.- dkr, er fragten fra 29.- dkr, når det gælder forsendelse indenfor Danmarks grænser.

Levering sker med GLS, Postnord eller DSV. Leveringstiden er 2-3 hverdage, ved længere leveringstid gives besked pr mail. Vi leverer også gerne til udlandet, her benytter vi oftest GLS eller Postnord.

Der tages forbehold for udskudt leveringstid hos Designlite's grossister og leverandører.

5. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten
"Afbestilling!" indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 15 samme dag, som bestillingen er foretaget. Er pakken ikke blevet afbestilt inden kl. 15 samme dag og er pakken blevet afsendt af Designlite, dækker kunden forsendelsesomkostningen.

6. BETALING

De mulige betalingsmåder er:

- Dankort
- Visa
- Visa / Dankort
- Visa Electron
- Mastercard
- Maestro
- Forbrugsforeningen
- EAN (elektronisk faktura for institutioner)
- Mobilepay (Via mobiltelefonen)
- Faktura (Her forudbetales faktura)

Der tages ikke gebyr ved betaling på Designlite.dk

7. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Designlite efter købelovens regler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, såfremt Designlite bærer risikoen for manglen efter købelovens regler.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

8. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Designlite inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, sender vi dig et retur fragtbrev, som dækker fragtomkostningerne.

Varen sendes til:

Designlite
Birkmosevej 18
6950 Ringkøbing

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Designlite’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer, der returneres på efterkrav, eller som sendes uden porto, nægtes modtaget af Designlite.

9. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbage sendelse af defekte eller forkerte varer til Designlite, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er 200 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Designlite ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

10. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til Designlite, skal være forsvarligt indpakket.

Designlite anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Designlite. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

11. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Designlite, at De retter henvendelse til info@designlite.dk eller på telefon 97 42 04 76.

12. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
• Designlite forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
• Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
• Der på løber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.

FORTRYDELSESRET

Den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret
1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Tilbagebetaling af købesummen



1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Designlite. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

1. har modtaget din vare.

2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her:
https://www.retsinformation.dk/form...

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varens stand, når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. (Det er IKKE tilladt at klippe af ledninger - dette forringer varens værdi betydeligt)

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

For at mindske værdiforringelsen skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af Designlite, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. De originale kasser må der IKKE skrives på, eller tapes over med gaffa-tape.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Returnering varen:
• Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
•  Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
• I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Designlite.

Tilknyttet fil: File iconReturseddel (160 kB)

Returadressen er følgende:

Designlite
Birkmosevej 18
6950 Ringkøbing

Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Designlite.

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. Designlite anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Designlite. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Designlite.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for større/tunge parti lamper. Udgifter for returnering - venligst kontakt Designlite.

3. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@designlite.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Forbrugerklagenævnet
kfst.dk
Carl Jacobsens vej 35,
2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 00 (Hverdage 9-16)

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Personlivspolitik

Hos Designlite indsamler og anvender vi en række personlige oplysninger om dig i forbindelse med dit køb hos os.

Herunder kan du finde vores Privatlivspolitik, som du kan læse, hvis du gerne vil vide mere om hvorfor og hvordan vi sikkert behandler dine personoplysninger.

Her finder du hvordan vi forholder os til persondataloven, pr. 24. maj 2018

Læs vores Privatlivspolitik her.



Cookies

På Designlite.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Designlite.dk hvilket betyder, at eet statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Designlite A/S | Jeppe Schous Gade 9 | 7500 Holstebro | Tlf: 97420476 | info@designlite.dk l CVR 24210081

Åbningstider

Support:
Mandag-fredag : 8.30 - 16.00
Lørdag-søndag : Lukket

Butik Holstebro:
Mandag-fredag 9.30 - 17.00
Lørdag 9.30 - 13.00

Kundeservice

Hvis du har spørgsmål vedrørende en ordre eller lampe, kan du kontakte os på:

info@designlite.dk
+45 9742 0476

Designlite APS   |   Jeppe Schous Gade 9   |   7500 Holstebro   |   Tlf: 97420476   |   info@designlite.dk
0