Handelsbetingelser

1. Køb hos Designlite

På Designlite.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Når du handler med Designlite.dk indgås aftaler på dansk.

Designlite opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@designlite.dk

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25% moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Online Pris hos Designlite

En vare med produktbanneret Online Pris, kan ikke kombineres med øvrige rabatter, rabatkoder eller fordelskort. Er produktet markeret med dette produktbanner, betyder det at det ikke er den vejledende udsalgspris fra vores leverandører. Ønsker du at få oplyst den vejledende udsalgspris, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, som kan oplyse dig herom. 

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

4. LEVERING

Når du køber med levering med GLS pakkeshop i Danmark, for over 499 DKK, får du fri fragt.

Køber du for under 499 DKK, er fragten fra 29 DKK, gældende forsendelse indenfor Danmarks grænser.

Levering sker med GLS, Postnord eller DSV. Ved forsinket leveringstid gives der besked pr mail. Vi leverer også gerne til udlandet, her benytter vi oftest GLS eller Postnord.

Din bestilling bliver leveret inden for 8 hverdage, hvis den er på lager. Mange gange bliver varerne sendt allerede samme dag, som du bestiller.

5. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at benytte det link du har modtaget efter din bestilling.

Afbestilling bør ske inden kl. 15 samme dag, som bestillingen er foretaget. Er pakken ikke blevet afbestilt inden kl. 15 samme dag og er pakken blevet afsendt af Designlite, dækker kunden forsendelsesomkostningen.

6. BETALING

De mulige betalingsmåder er:

- Dankort
- Visa
- Visa debet
- Mastercard
- Maestro
- American Express
- Mobilepay (Via mobiltelefonen)
- Bankoverførsel iht. Faktura (ikke dækket af indsigelsesordning)
- Klarna finansiering
- EAN (elektronisk faktura for institutioner)

Der tages ikke gebyr ved betaling på Designlite.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

7. REKLAMATIONSRET

Der ydes forbrugere 2 års reklamationsret på produkter købt hos Designlite efter købelovens mangelsregler for varekøb. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, såfremt der er tale om en berrettiget reklamation.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

4. Købsgaranti

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

Købsgarantien omfatter sager, hvor butikker ikke påtager sig deres lovbestemte ansvar og løser problemet inden for 60 dage. Garantien gælder kun forbrugere, der er bosiddende i Danmark.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det er gratis og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, defekt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig personligt.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti inkluderer altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der ikke er omfattet af garantien, besøg PriceRunner.

8. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Designlite inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationen oprettes via det link som du modtog efter din bestilling. Her vil du blive vejledt igennem nogle trin. Når reklamationen er registreret i vores system vil en kundeservice agent behandle den. Du vil herefter høre fra os omkring den videre proces. Send ikke noget retur til os før vi har tilkendegivet at det skal retur. Vi betaler returfragten hvis reklamationen godkendes. Skal produktet retur til os vil vi fremsende et returlabel til dig.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Designlite’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Varer, der returneres på efterkrav, eller som sendes uden porto, nægtes modtaget af Designlite.

Det er muligt at klage over dit køb…

Ønsker du at gøre brug af denne rettighed bedes du kontakte kundeserviceansvarlig John Spaulding eller e-commerce mangager Jørgen Bækgaard hos Designlite.
Er det ikke muligt at finde en fælles løsning på din klage, har du desuden mulighed for at sende din klage til Nævnenes Hus.

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
neavneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du ikke bopæl i Danmark, men i et andet EU-land kan din klage adresseres til EU-Kommissionens  online klageportal: http://ec.europa.eu/odr

9. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Designlite, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger , når du handler hos os:
Navn, adesse, tlf. mailadresse og betalingsoplysninger.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
- MCB, udbyder af system der modtager ordre via den besøgte webshop.
- Datalink, udbyder af system der behandler ordre, styrer bogføring og logistik.
- Quickpay, system der håndterer betalinger via betalingsgateway.
- Consignor, udbyder af system der håndterer forsendelse af ordre.

Personoplysninger registreres og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller lande, der kan give dine oplysninger tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige for Designlite.dk er Lampemesteren A/S

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@designlite.dk

10. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til Designlite, skal være forsvarligt indpakket. Husk også at få en kvittering for afsendelse.

Designlite anbefaler, at varen returneres via Post Danmark/GLS og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks/GLS's system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Designlite. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Personlivspolitik

Hos Designlite indsamler og anvender vi en række personlige oplysninger om dig i forbindelse med dit køb hos os.

Herunder kan du finde vores Privatlivspolitik, som du kan læse, hvis du gerne vil vide mere om hvorfor og hvordan vi sikkert behandler dine personoplysninger.

Her finder du hvordan vi forholder os til persondataforordningen, pr. 24. maj 2018

Læs vores Privatlivspolitik her.

11. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Designlite, at De retter henvendelse til info@designlite.dk eller på telefon 97 42 04 76.

Cookies

På Designlite.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Facebook advanced matching
Ved at acceptere brugen af Marketing Cookies, giver du accept til brugen af Facebook Advanced Matching, som forbedrer vores Facebook Ads attribuering og konverteringssporing. Vi indsamler og deler krypterede informationer med Facebook (Meta) baseret på dit navn, telefon, e-mail og adresse. Denne information bruger Facebook efterfølgende til at identificere din profil, og derefter udarbejde målgrupper med lignende personer. Du kan til enhver tid fravælge marketing cookies via vores cookiepolitik.

Google Ads Enhanced ecommerce
Ved at acceptere brugen af Marketing Cookies, giver du accept til brugen af Google ads udvidede konverteringer, som forbedrer vores Google Ads attribuering og konverteringssporing. Vi indsamler og deler krypterede informationer med Google (Alphabet Inc.) baseret på dit navn, telefon, e-mail og adresse. Denne information bruger Google efterfølgende til at identificere din Google profil og spore dit køb. Du kan til enhver tid fravælge marketing cookies via vores cookiepolitik. Google-brugere kan derudover kontrollere, hvilke reklamer de ser på Googles tjenester, herunder Customer Match-reklamer, under Googles reklame-indstillinger.

12. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
• Designlite forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er er lagt
• Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
• Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Designlite.dk hvilket betyder, at eet statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14. januar 2020


Designlite.dk | Jeppe Schous Gade 9 | 7500 Holstebro | Tlf: 97 42 04 76 | info@designlite.dk


CVR: 24210081 | Lampemesteren A/S | Birkmosevej 18 | 6950 Ringkøbing

FORTRYDELSESRET

Den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret
1. Den 100 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Tilbagebetaling af købesummen

1. DEN 100 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har du 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos Designlite. Skulle købet fortrydes indenfor 100 dage tilbagebetaler vi varens pris.
Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag du:

1. har modtaget din vare.

2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 100 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette bedes ske via det link du har modtaget ved bestilling eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen herunder.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt på én ordre.
Bemærk, du får ikke eventuelle fragtomkostninger retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varens stand, når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. (Det er IKKE tilladt at klippe af ledninger - dette forringer varens værdi betydeligt)

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

For at mindske værdiforringelsen skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE kan medføre en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af Designlite, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. De originale kasser bør der IKKE skrives på, eller tapes over med gaffa-tape og lign.
Tilknyttet fil: Standardfortrydelsesformular_-_Designlite_DK_(1).pdf (98 kB)

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Returnering varen:
• Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt, at du har fortrudt din ordre hos os. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
•  Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Palleforsendelser

Nogle varer skal leveres på ½palle grundet skrøbelighed og/eller størrelsen på varen. Palleforsendelser kan ikke leveres til pakkeshop, men kun som levering til privat- eller erhvervsadresse.
Der skal kvitteres ved modtagelse. Vi fører kantstenslevering ved palleforsendelser, og her bedes du sørge for at fragtmanden let kan komme hen til leveringsstedet. Kantstensleveringer skal kunne sættes på fast underlag og leveres derfor ikke på græs eller grus, da dette kan gå ud over varens stand.
Returadressen er følgende:

Designlite
Odinsvej 6 - Port 32-35
6950 Ringkøbing


Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. Designlite anbefaler, at varen returneres via Postnord/GLS, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Postnords/GLS's system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Designlite. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Bemærk! Pakken skal returneres til Designlites adresse - pakker der bliver sendt posthuset eller  pakkeshop, bliver ikke afhentet.

Du kan anvende linket du har modtaget fra os til fortrydelse. Følg vejledningen heri.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Designlite.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for større/tunge parti lamper. Udgifter for returnering af disse varer forventes højst at koste: 1000 dkk - venligst kontakt Designlite.

3. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.